granat owoc

1

Pierwszy posiłek ma kluczowe znaczenie dla zachowania odpowiedniego poziomu energii w ciągu dnia. Odpowiednie śniadanie pozwala także znacznie szybciej tracić na wadze, budować mięśnie i efektywniej przechodzić każdy kolejny trening.

zdrowe śniadanie

Zdrowy zestaw śniadaniowy na dobry początek dnia

Rano możesz pozwolić sobie na odrobinę słodkości

Osoby, które nie potrafią oprzeć się słodkościom nie powinny mieć powodów do zmartwień. Przepadasz za maślanymi bułkami na śniadanie, albo płatkami z dodatkiem czekolady? Badania potwierdzają, że wszyscy, którzy spożywają rano tzw. rafinowane węglowodany, wykazują niższy poziom BMW od osób, wychodzących do pracy z pustym żołądkiem.

Dobrym pomysłem na pierwszy posiłek mogą być także produkty, które wykazują niski tzw. indeks glikemiczny – organizm wolniej rozkłada takie produkty, a to znaczy, że nie powoduje to wyraźnego skoku cukru we krwi. Nie dość, że to zasadnicza zaleta, dla której oszczędzamy organizm, a po drugie – wolniej trawione produkty pozwalają zachować energię przez dłuższy okres czasu.

Przykładowe produkty o niskim indeksie glikemicznym:

  • jogurt,
  • ciemne pieczywo,
  • orzechy,
  • mleko,
  • jabłka.

Otręby stawiają na nogi nawet największych śpiochów

Jeśli śniadanie, to koniecznie płatki z otrębami, które ze względu na wysoką zawartość błonnika pozwolą utrzymać organizm na wysokich obrotach. Takie rozpoczęcie dnia jest szczególnie wskazane osobom, które dużo biegają. Udowodniono, że zawodowym biegaczom, którzy zastąpili płatki kukurydziane na otręby, takie śniadania poprawiły wyniki.

Wstawaj z łóżka wcześniej, szybciej schudniesz

Badania prowadzone przez 13 lat przez kanadyjskich naukowców z Leval University potwierdziły, że osoby, które rezygnują ze śniadania dla dodatkowych kilku minut snu, są o 10% bardziej zagrożone otyłością. Optymalny sen wynosi 8 do 9 godzin – powyżej, to już znak, że coś nie jest w porządku.

Nie masz czasu na porządne śniadanie? Wypij chociaż kubek kawy

Nikomu nie rekomendujemy zamianę regularnego posiłku na kawę, ale jeśli rzeczywiście nie ma czasu – 1 kubek kawy pozwoli znacznie lepiej poradzić sobie z porannym treningiem, niż gdyby wyjść z pustym żołądkiem.

Poza tym, kawa świetnie działa także wypita po zakończonym treningu – pozwala na ograniczenie bólu mięśni.

Szybkie śniadanie na zakończenie treningu

Tuż po powrocie z porannego treningu polecamy przygotowanie sobie pełnoziarnistych płatków, które ze względu na wysoką zawartość witaminy E, są gwarantem zminimalizowania obrzęku mięśni. Witamina E uzupełniona z takiego śniadania jest kilkudziesięciokrotnie szybciej wchłaniana od tej, którą można znaleźć w aptece.

1 komentarz

  1. Dieta moja pasja. napisał(a):

    Kiedyś jak większość kobiet wiecznie się odchudzałam, było tak jak w większości przypadków….błędne koło. Aż wreszcie poznałam wielką tajemnicę i podstawę odchudzania…..śniadanie, podstawa i kopniak na cały dzień. Ludzie nie zdają sobie sprawy jak ono jest znaczące, nie tylko dla zdrowia ale i urody. Później jeszcze kilka małych zasad i….żegnaj balaście na dobre. :)

Skomentuj ten materiał